Voorlezen:

Lettergrootte:
Lees meer

Verpleeghuizen en kleinschalig wonen scoren een 8.1 op cliënttevredenheidsonderzoek

Eind 2023 is er een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd binnen de verpleeghuizen en kleinschalig wonen van ZONL. Het gaat hierbij om verpleeghuis Talma Hof in Emmeloord en ’t Kompas Urk, kleinschalig wonen Markehof in Marknesse, kleinschalig wonen De Meenthehof in Steenwijk en kleinschalig wonen Nieuw Clarenberg in Vollenhove. Het onderzoek is uitgevoerd onder de eerste contactpersonen van bewoners met en intensieve zorgvraag (Psychogeriatrie – PG). Zij waarderen onze zorg gemiddeld met een 8.1! Een resultaat waar we trots op mogen zijn.

Het onderzoek is in opdracht van ZONL uitgevoerd door Onderzoeksbureau Facit. De vragen richtten zich op de ervaringen van de bewoners én hun vertegenwoordigers met de zorg en ondersteuning van ZONL. Het onderzoek is gedaan door middel van fysieke interviews en belrondes met de eerste contactpersoon van de bewoner.

Persoonlijke aandacht
De eerste contactpersonen van de bewoners zijn erg tevreden over de kwaliteit van de geleverde zorg die hun naaste krijgt. En vooral ook over de medewerkers van ZONL zijn ze zeer tevreden. Volgens de contactpersonen zijn de medewerkers van ZONL zorgzaam, behulpzaam, vriendelijk en attent. Er is ruimte voor persoonlijke aandacht en de medewerkers kijken per bewoner welke zorg nodig is.

Volop activiteit
Ook over de activiteiten die worden georganiseerd in de verschillende locaties is men tevreden. “Er is genoeg te doen op een dag. Ze organiseren erg veel en houden hierbij goed rekening met de interesses van de bewoners. Er worden veel spelletjes gespeeld, gymnastiekoefeningen gedaan of mijn naaste gaat af en toe een middag weg samen met de medewerker om te fietsen of wandelen”, aldus één van de respondenten.

Trots
ZONL is ontzettend trots op dit resultaat en de vele positieve punten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen. Groot of klein, er zijn altijd punten die verbeterd kunnen worden.  De resultaten worden per locatie besproken met de cliëntenraden van die locatie en met alle medewerkers. Samen wordt gekeken welke verbeterpunten per locatie opgepakt gaan worden.

Meer nieuws

Klaver
Bellen Werken bij